Dit helt eget unikke bryllup

Drømmer I om at blive gift på et helt særligt sted, er det naturligvis også muligt i Esbjerg Kommune

Bliv gift på jeres ganske særlige sted

Hvad enten I planlægger bryllup på stranden, i haven, på vandet eller et helt fjerde sted, er vi parate til at foretage den officielle del af vielsen.

I kan for eksempel vælge at blive gift her:

Kontakt Vielseskontoret og hør nærmere

Bemærk at vielser uden for rådhusene kan foretages mod gebyr på 2.800 kr.

Sådan foregår vielsen

Vi lægger stor vægt på at jeres vielse bliver, som I ønsker den.

Når I skal giftes vil giftefogeden ringe til jer i løbet af den uge I skal giftes, til en lille uformel snak med jer om, hvor og hvordan vielsen kan forgå, om I har bestemte ønsker og andre detaljer vedr. selve vielsen.

På dagen: Giftefogeden mødes med jer på det aftalte sted og tidspunkt. Selve vielsen består af den officielle vielseshandling ledsaget af en bryllupstale.
Herefter er der tid til at udveksle ringe og til at tage bryllupsbilleder. Højtideligheden afsluttes med overrækkelse af jeres vielsesattest.

Med skulpturen, Mennesket ved Havet, åbner Danmarks port mod vest sig mod verden og byder velkommen til Esbjerg.

I Esbjerg Kommune finder I fantastiske naturoplevelser, spændende museer og kunst, hyggeligt bymiljø, kulturelle arrangementer og festivals og sportsfaciliteter i top - alt sammen omgivet af den unikke og smukke natur i Nationalpark Vadehavet.

Oplev Esbjerg Kommune

Naturen

I Nationalpark Vadehavet kan I opleve det enestående dyre- og fugleliv ved kysten eksempelvis Sort Sol.

Hvis I ønsker at komme ud at bevæge jer, er der i løbet af året mange muligheder for blandt andet at komme på Østerssafari.

Turistkontoret i Esbjerg hjælper gerne med råd og booking af overnatning og arrangementer i byen.Via Vadehavskysten.dk kan I finde Visit Esbjergs kontaktoplysninger og læse meget mere om, hvad I kan opleve i byen.

Ophold og indkøb i Esbjerg

Esbjerg byder på mange variationer af gode spisesteder og overnatningsmuligheder for enhver smag.

Hvis I ønsker det, byder Esbjerg på mange steder, hvor I kan fejre jeres vielse.​

I Esbjerg har I også mange muligheder for at finde spændende gaver, blomster, måske vielsesringene, og hvad I ellers måtte have brug for.
Her findes Danmarks længste gågade med specialbutikker og hyggelige caféer, og i byens periferi finder I store shoppingcentre, møbelhuse og varehuse med mange muligheder for parkering.

Her kan du se en lille film om bylivet i Esbjerg

Ophold og indkøb i Ribe

I finder smukke og historiske hoteller og en bred vifte af idylliske bed and breakfast muligheder i byen. Ønsker I at fejre jeres vielse i Ribe, er der også rige muligheder for det. Ribe har adskillige gode spisesteder både i og uden for bymidten.

I middelalderbyen findes mange spændende specialbutikker og unikke forretninger, hvor I har mulighed for at finde spændende gaver, blomster og måske vielsesringene.

God fornøjelse.