Ny Trafik- og Mobilitetsplan

Hvordan sikrer vi en bæredygtig mobilitet, som kan understøtte målet om at blive CO2 neutral i 2030? Det sætter vi fokus på i en ny Trafik- og Mobilitetsplan, som udarbejdes frem mod slutningen af 2024.

Du vil også kunne give input til planen, så følg med her på siden, hvor vi i det kommende år løbende deler nyheder, invitationer og statusopdateringer.

Hjælp os med at forme fremtidens trafik og mobilitet

I løbet af 2023-2024 udarbejder vi en ny Trafik- og Mobilitetsplan, som skal sætte en samlet retning for udviklingen af en bæredygtig mobilitet for hele Esbjerg kommune frem mod 2030, 2040 og 2050. Og vi har brug for dit input.

Via nedenstående links kan du komme med input til planen og følge med i planlægningen.

Sådan arbejder vi med Trafik- & Mobilitetsplanen

Se tidsplanen for arbejdet med planen og læs om hvorfor og hvordan vi arbejder med trafik og mobilitet.

Læs om arbejdet med planen

Følg med i processen

Du vil løbende få mulighed for at give input til planen, så følg med her på siden, hvor vi i det kommende år løbende deler nyheder, invitationer og statusopdateringer.

Få indflydelse på planen

Politisk proces

Læs om den politiske proces i forbindelse med udarbejdelsen af en ny trafik- og mobilitetsplan. Se bl.a. de dilemmaer og temaer, som politikerne har forholdt sig til på en række workshops.

Læs om den politiske proces