Nikotin- og tobaksfrihed, individuelt til unge

Har du brug for hjælp og støtte til at bryde dine vaner eller forberede dit nikotin- og tobaksstop bedst muligt? Vi tilbyder et individuelt forløb.

For at deltage på kurserne skal du være motiveret for at arbejde med dine vaner, være under 18 år og bo i Esbjerg Kommune.

Med stoprådgiveren i ryggen er du ikke alene i kampen om at blive nikotin- og tobaksfri.

Anonym rådgivning til unge – med mulighed for nikotin- og tobaksstop

Vapes, Puff, snus, skive, smøg, e-cigaretter er nogle af de betegnelser der bruges om nikotinprodukter. Fælles for dem alle er at de indeholder nikotin. Nikotin er stærk vanedannende og afhængighedsskabende og påvirker hjernen, især i ungdommen.

I Esbjerg Kommune tilbyder vores unge rådgivere at hjælpe dig med dit nikotin- og tobaksstop. I rådgivningen vil vi tale om nogle af de udfordringer, der kan være ved at stoppe og brugen nikotinprodukter.

Som ung har du ofte andre behov for hjælp, når du skal stoppe med din afhængighed end voksne. Derfor har vi uddannet vores rygestoprådgiver som ungdomsrådgiver. De kan hjælpe dig, som er ung og ønsker at stoppe med at anvende nikotin eller tobak.

Tid, sted og antal gange for samtalerne tilrettelægges sammen med dig. Der er en mulighed, at ungerådgiveren kommer på din skole, eller uddannelsesinstitution, så samtalerne kan foregå der.

Det tager maks. en halv time hver gang.

Ring til os for at høre nærmere om, hvordan vi kan hjælpe dig.

Læs mere om nikotins påvirkning her.

Hvad kan vi tilbyde?